Min baggrund

For godt 33 år siden begyndte min rejse i homøopatiens verden.
Jeg startede ud, som de fleste homøopater, med at studere klassisk homøopati, homøopatiens historie, antroposofi og åndelig livsvisdom – senere studerede jeg moderne homøopati, som er det, jeg underviser i på skolen Center for Livskraft.

Det, som kickstartede min brændende interesse, var, da jeg som ung sprogstuderende i Frankrig – jeg var først i tyverne - kom til en almindelig fransk praktiserende læge, og denne spurgte mig, om jeg ønskede homøopati eller allopati – altså om jeg ville have homøopatisk medicin eller konventionel medicin.

Der begyndte min søgen og studier udi homøopati. Jeg gik også i gang med at nørde i alle de forsøg og al den forskning, der pågår i vores verden – ikke i DK, dertil er det officielle DK stadig for sat i konventionel tilgang – men i stort set alle lande, der har forskningskapacitet. De er kommet frem til noget meget spændende, der passer som fod i hose med det, jeg har set og sanset i årevis – og alligevel er det kun første spadestik i al den viden, vi er ved at bygge op.

På min skole er fundamentet for at forstå homøopatiens virkning kvantefysik. Energi, frekvens, altings opbygning i atomer, lysfotoner mm. Jeg gør mit bedste for at forklare alting i både, ord, billeder og bevægelse.

Mennesker er forskellige. Vores frekvens er forskellig. Derfor vil det også være forskellige midler og mærker, der virker bedst for den enkelte. Det gør homøopatien spændende. 
Jeg glæder mig til at formidle min viden, erfaring og indsigt til dig.

Min skoles undervisningsmateriale

På Center for Livskraft underviser jeg ud fra materiale - materia medica - jeg selv har skrevet. Det er en omformulering, oversættelse og sammenstilling af klassisk homøopatisk viden, moderne homøopatisk viden og min egen homøopatiske erfaring og indsigt fra mit liv og klinik.

For at højne kvaliteten i den viden, mine elever erhverver sig, er der i hvert uddannelsesforløb opgaver, som bedømmes efter 7-skalaen eller/og skal bestås med mindst 70%.
Fra januar 2025 kan man få to forløb på skolen, det ene er et selvstudieforløb i moderne homøopati med udgangspunkt i Dr. Reckewegs midler, det andet et 2-årigt (deltids) uddannelsesforløb i Praktisk Homøopati - og det bygger videre på klassisk homøopati med den forskning og viden om naturen og kroppen, som er kommet til indenfor de seneste mange år. Det betyder, at man lærer at læse, hvordan forskellige typer af kompleksmidler er sat sammen og derfor virker forskelligt, selvom de måske beskrives som at nå ind til samme ubalance. En af homøopatiens oprindelige og sande værdier - som jeg holder meget af - er, at i vi alle er forskellige - og derfor også har brug for forskellig, målrettet behandling.

På min skole er eksamensbeviset som et kørekort. Jeg opfordrer altid til, at man bruger sin viden, for det er gennem erfaringer, at reel viden kan sidde i celler og sind. Jeg opfordrer til, at man også bliver ved med at søge flere indsigter.

Homøopatisk medicin er fantastisk, men erstatter ikke sund kost og levevis. Til gengæld kan medicinen underbygge og støtte i en stærk, lægende proces.

I krop, sind og ånd.

Livets Skole stopper aldrig.
 

Kh

Dorthe

homøopat, lærer og formidler 

Image

Søgning